Sosyal Bilimler Projesi

Etkinlik Programı

SAAT/GÜN

1. GÜN

SAAT/GÜN

2. GÜN

SAAT/GÜN

3. GÜN

09:00-09:35
Ders Saati: 1

DERS ADI:

Etkinlik Tanıtımı ve Açılış

09:00-09:35
Ders Saati: 1

DERS ADI: Atölye Çalışması 4-Kakuro Oyun Tasarımı

09:00-09:35
Ders Saati: 1

DERS ADI: Atölye Çalışması 10-Tangram Oyun Tasarımı

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ÖZTÜRK

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Tülay ŞENEL ÇORUHLU, Prof. Dr. Sibel ER NAS, Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ÖZTÜRK, Doç. Dr. Betül KÜÇÜK DEMİR

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Sibel ER NAS, Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ÖZTÜRK, Doç. Dr. Betül KÜÇÜK DEMİR, Doç. Dr. Neşe DOKUMACI SÜTÇÜ

DERS KONUSU: Tanışma etkinliği

DERS KONUSU: Matematik ve fen bilgisi eğitiminde kakuro oyunu tasarımı

DERS KONUSU: Matematik ve fen bilgisi eğitiminde tangram oyunu tasarımı

DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Etkinlik kapsamının genel olarak belirtilecektir. Etkinlik programı ve süreci hakkında bilgi verilecektir. Eğitmenlerin tanıtılması ile katılımcıların birbiriyle tanışması sağlanacaktır.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

Matematik ve fen bilgisi öğretmen adayı gruplarında kakuro oyunu tasarımı için alanlarına ilişkin kazanım(lar) belirlemeleri istenir. Bu kazanımlara ilişkin kakuro oyununu nasıl tasarlayacakları üzerine düşünmeleri beklenir. Ardından kakuro oyununun tasarımına ilişkin fikirleri alınır. Bu oyunun tasarım fikirleri üzerine ilgili eğitmenlerle tartışmalar yapılır. Eğitmenlerin önerilerine göre düzenlemeler yapılır.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

Matematik ve fen bilgisi öğretmen adayı gruplarında tangram oyunu tasarımı için alanlarına ilişkin kazanım(lar) belirlemeleri istenir Bu oyunu tasarımına fikirlerini sunarak taslakları oluşturmaları beklenir. Bu oyun tasarımları üzerine eğitmenlerle tartışmalar yapılır. Bu tartışmalara göre tangram oyun tasarımlarını düzenlemeleri beklenir. Ardından oyunlarının son hallerini oluştururlar.

09:45-10:20
Ders Saati: 1

DERS ADI: Akıl ve Zekâ Oyunları 1

09:45-10:20
Ders Saati: 1

DERS ADI: Atölye Çalışması 5-Kakuro Oyun Tasarımı

09:45-10:20
Ders Saati: 1

DERS ADI: Atölye Çalışması 11-Tangram Oyunu Tasarımlarının Sunumu

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ÖZTÜRK

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Tülay ŞENEL ÇORUHLU, Prof. Dr. Sibel ER NAS, Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ÖZTÜRK, Doç. Dr. Betül KÜÇÜK DEMİR

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Sibel ER NAS, Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ÖZTÜRK, Doç. Dr. Betül KÜÇÜK DEMİR, Doç. Dr. Neşe DOKUMACI SÜTÇÜ

DERS KONUSU: Akıl ve zekâ oyunları ve türleri

DERS KONUSU: Matematik ve fen bilgisi eğitiminde kakuro oyunu tasarımı

DERS KONUSU: Tangram oyunu tasarımına ilişkin sunumların yapılması ve değerlendirilmesi

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

Akıl ve zekâ oyunlarının tanımı yapılır. Ayrıca bu oyunların türleri (akıl yürütme ve işlem, sözel, geometrik-mekanik, hafıza, strateji, zekâ soruları) anlatılır.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

Matematik ve fen bilgisi öğretmen adayı gruplarının kakuro oyunu tasarımına ilişkin taslakları oluşturmaları istenir. Bu oyun tasarımları üzerine eğitmenlerle tartışmalar yapılır. Bu tartışmalara göre kakuro oyun tasarımlarını düzenlemeleri beklenir. Ardından oyunlarının son hallerini oluştururlar.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

Tangram tasarım çalışmalarından

sonra gruplar tarafından bu çalışmaların sunulması sağlanır. Her bir grubun sunumu üzerine eğitmenler değerlendirmelerde bulunur. Bu değerlendirmeler sonrasında grupların her biri kendi oyun tasarımları üzerinde düzenlemeler yapar.

10:30-11:05
Ders Saati: 1

DERS ADI: Akıl ve Zekâ Oyunları 2

10:30-11:05
Ders Saati: 1

DERS ADI: Atölye Çalışması 6-Kakuro Oyun Tasarımlarının Sunumu

10:30-11:05
Ders Saati: 1

DERS ADI: Sözel Oyunlar: Anagram

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Tülay ŞENEL ÇORUHLU

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Tülay ŞENEL ÇORUHLU, Prof. Dr. Sibel ER NAS, Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ÖZTÜRK, Doç. Dr. Betül KÜÇÜK DEMİR

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

Doç. Dr. Neşe DOKUMACI SÜTÇÜ

DERS KONUSU: Akıl ve zekâ oyunlarının eğitimdeki yeri

DERS KONUSU: Kakuro oyunu tasarımına ilişkin sunumların yapılması ve değerlendirilmesi

DERS KONUSU: Anagram Oyununun Tanıtımı ve Tasarım İlkeleri

DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Akıl ve zekâ oyunlarının eğitimindeki yeri ve önemi anlatılır. Bu oyunların öğrenmedeki potansiyeli ve beceri kazandırmadaki etkisi açıklanır.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

Kakuro tasarım çalışmalarından

sonra gruplar tarafından bu çalışmaların sunulması sağlanır. Her bir grubun sunumu üzerine eğitmenler değerlendirmelerde bulunur. Bu değerlendirmeler sonrasında grupların her biri kendi oyun tasarımları üzerinde düzenlemeler yapar.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

Anagram oyunu tanıtılır. Oyunun kapsamına ilişkin detaylar sunulur. Bu oyunun tasarımında dikkat edilecek hususlar açıklanır. Matematik ve fen bilgisi eğitiminden örnekler gösterilerek üzerine tartışmalar yapılır.

11:15-11:50
Ders Saati: 1

DERS ADI: Akıl Yürütme ve İşlem Oyunu: Mayın Tarlası

11:15-11:50
Ders Saati: 1

DERS ADI: Akıl Yürütme ve İşlem Oyunu: Resfebe

11:15-11:50
Ders Saati: 1

DERS ADI: Atölye Çalışması 12-Anagram Oyun Tasarımı

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Tülay ŞENEL ÇORUHLU

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Sibel ER NAS

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Tülay ŞENEL ÇORUHLU, Prof. Dr. Sibel ER NAS, Doç. Dr. Neşe DOKUMACI SÜTÇÜ, Doç. Dr. Betül KÜÇÜK DEMİR

DERS KONUSU: Mayın Tarlası Oyununun Tanıtımı ve Tasarım İlkeleri

DERS KONUSU: Resfebe Oyununun Tanıtımı ve Tasarım İlkeleri

DERS KONUSU: Matematik ve fen bilgisi eğitiminde anagram oyunu tasarımı

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

Mayın tarlası oyunu tanıtılır. Oyunun kapsamına ilişkin detaylar sunulur. Bu oyunun tasarımında dikkat edilecek hususlar açıklanır. Matematik ve fen bilgisi eğitiminden örnekler gösterilerek üzerine tartışmalar yapılır.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

Resfebe oyunu tanıtılır. Oyunun kapsamına ilişkin detaylar sunulur. Bu oyunun tasarımında dikkat edilecek hususlar açıklanır. Matematik ve fen bilgisi eğitiminden örnekler gösterilerek üzerine tartışmalar yapılır.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

Matematik ve fen bilgisi öğretmen adayı gruplarında anagram oyunu tasarımı için alanlarına ilişkin kazanım(lar) belirlemeleri istenir. Bu oyunun tasarımına ilişkin fikirlerini sunarak taslakları oluşturmaları beklenir. Bu oyun tasarımları üzerine eğitmenlerle tartışmalar yapılır. Bu tartışmalara göre anagram oyun tasarımlarını düzenlemeleri beklenir. Ardından oyunlarının son hallerini oluştururlar.

13:00-13:35
Ders Saati: 1

DERS ADI: Atölye Çalışması 1-Mayın Tarlası Oyun Tasarımı

13:00-13:35
Ders Saati: 1

DERS ADI: Atölye Çalışması 7-Resfebe Oyun Tasarımı

13:00-13:35
Ders Saati: 1

DERS ADI: Atölye Çalışması 13-Anagram Oyun Tasarımlarının Sunumu

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Tülay ŞENEL ÇORUHLU, Prof. Dr. Sibel ER NAS, Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ÖZTÜRK, Doç. Dr. Betül KÜÇÜK DEMİR

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Tülay ŞENEL ÇORUHLU, Prof. Dr. Sibel ER NAS, Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ÖZTÜRK, Doç. Dr. Neşe DOKUMACI SÜTÇÜ

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Tülay ŞENEL ÇORUHLU, Prof. Dr. Sibel ER NAS, Doç. Dr. Neşe DOKUMACI SÜTÇÜ, Doç. Dr. Betül KÜÇÜK DEMİR

DERS KONUSU: Matematik ve fen bilgisi eğitiminde mayın tarlası oyunu tasarımı

DERS KONUSU: Matematik ve fen bilgisi eğitiminde resfebe oyunu tasarımı

DERS KONUSU: Anagram oyunu tasarımına ilişkin sunumların yapılması ve değerlendirilmesi

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

Matematik ve fen bilgisi öğretmen adayı gruplarında mayın tarlası oyunu tasarımı için alanlarına ilişkin kazanım(lar) belirlemeleri istenir. Bu kazanımlara ilişkin mayın tarlası oyununu nasıl tasarlayacakları üzerine düşünmeleri beklenir. Ardından mayın tarlası oyununun tasarımına ilişkin fikirleri alınır. Bu oyunun tasarım fikirleri ilgili eğitmenlerle tartışmalar yapılır. Eğitmenlerin önerilerine göre düzenlemeler yapılır.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

Matematik ve fen bilgisi öğretmen adayı gruplarında resfebe oyunu tasarımı için alanlarına ilişkin kazanım(lar) belirlemeleri istenir. Bu kazanımlara ilişkin resfebe oyununu nasıl tasarlayacakları üzerine düşünmeleri beklenir. Ardından resfebe oyununun tasarımına ilişkin fikirleri alınır. Bu oyunun tasarım fikirleri üzerine ilgili eğitmenlerle tartışmalar yapılır. Eğitmenlerin önerilerine göre düzenlemeler yapılır.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

Anagram tasarım çalışmalarından

sonra gruplar tarafından bu çalışmaların sunulması sağlanır. Her bir grubun sunumu üzerine eğitmenler değerlendirmelerde bulunur. Bu değerlendirmeler sonrasında grupların her biri kendi oyun tasarımları üzerinde düzenlemeler yapar.

 

13:45-14:20
Ders Saati: 1

DERS ADI: Atölye Çalışması 2-Mayın Tarlası Oyun Tasarımı

13:45-14:20
Ders Saati: 1

DERS ADI: Atölye Çalışması 8-Resfebe Oyun Tasarımı

13:45-14:20
Ders Saati: 1

DERS ADI: Sözel Oyunlar: Tabu

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Tülay ŞENEL ÇORUHLU, Prof. Dr. Sibel ER NAS, Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ÖZTÜRK, Doç. Dr. Betül KÜÇÜK DEMİR

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Tülay ŞENEL ÇORUHLU, Prof. Dr. Sibel ER NAS, Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ÖZTÜRK, Doç. Dr. Neşe DOKUMACI SÜTÇÜ

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

Doç. Dr. Betül KÜÇÜK DEMİR

DERS KONUSU: Matematik ve fen bilgisi eğitiminde mayın tarlası oyunu tasarımı

DERS KONUSU: Matematik ve fen bilgisi eğitiminde resfebe oyunu tasarımı

DERS KONUSU: Tabu Oyununun Tanıtımı ve Tasarım İlkeleri

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

Matematik ve fen bilgisi öğretmen adayı gruplarının mayın tarlası oyunu tasarımına ilişkin taslakları oluşturmaları beklenir. Bu oyun tasarımları üzerine eğitmenlerle tartışmalar yapılır. Bu tartışmalara göre mayın tarlası oyun tasarımlarını düzenlemeleri istenir. Ardından oyunlarının son hallerini oluştururlar.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

Matematik ve fen bilgisi öğretmen adayı gruplarının resfebe oyunu tasarımına ilişkin taslakları oluşturmaları istenir. Bu oyun tasarımları üzerine eğitmenlerle tartışmalar yapılır. Bu tartışmalara göre resfebe oyun tasarımlarını düzenlemeleri beklenir. Ardından oyunlarının son hallerini oluştururlar.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

Tabu oyunu tanıtılır. Oyunun kapsamına ilişkin detaylar sunulur. Bu oyunun tasarımında dikkat edilecek hususlar açıklanır. Matematik ve fen bilgisi eğitiminden örnekler gösterilerek üzerine tartışmalar yapılır.

14:30-15:05
Ders Saati: 1

DERS ADI: Atölye Çalışması 3-Mayın Tarlası Oyun Tasarımlarının Sunumu

14:30-15:05
Ders Saati: 1

DERS ADI: Atölye Çalışması 9-Resfebe Oyun Tasarımlarının Sunumu

14:30-15:05
Ders Saati: 1

DERS ADI: Atölye Çalışması 14-Tabu Oyunu Tasarımı

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Tülay ŞENEL ÇORUHLU, Prof. Dr. Sibel ER NAS, Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ÖZTÜRK, Doç. Dr. Betül KÜÇÜK DEMİR

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Tülay ŞENEL ÇORUHLU, Prof. Dr. Sibel ER NAS, Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ÖZTÜRK, Doç. Dr. Neşe DOKUMACI SÜTÇÜ

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

Prof. Dr. Tülay ŞENEL ÇORUHLU, Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ÖZTÜRK, Doç. Dr. Betül KÜÇÜK DEMİR, Doç. Dr. Neşe DOKUMACI SÜTÇÜ

DERS KONUSU: Mayın tarlası oyunu tasarımına ilişkin sunumların yapılması ve değerlendirilmesi

DERS KONUSU: Resfebe oyunu tasarımına ilişkin sunumların yapılması ve değerlendirilmesi

DERS KONUSU: Matematik ve fen bilgisi eğitiminde tabu oyunu tasarımı

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

Mayın tarlası tasarım çalışmalarından

sonra gruplar tarafından bu çalışmaların sunulması sağlanır. Her bir grubun sunumu üzerine eğitmenler değerlendirmelerde bulunur. Bu değerlendirmeler sonrasında grupların her biri kendi oyun tasarımları üzerinde düzenlemeler yapar.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

Resfebe tasarım çalışmalarından

sonra gruplar tarafından bu çalışmaların sunulması sağlanır. Her bir grubun sunumu üzerine eğitmenler değerlendirmelerde bulunur. Bu değerlendirmeler sonrasında grupların her biri kendi oyun tasarımları üzerinde düzenlemeler yapar.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

Matematik ve fen bilgisi öğretmen adayı gruplarında tabu oyunu tasarımı için alanlarına ilişkin kazanım(lar) belirlemeleri istenir. Bu oyunun tasarımına ilişkin fikirlerini sunarak taslakları oluşturmaları beklenir. Bu oyun tasarımları üzerine eğitmenlerle tartışmalar yapılır. Bu tartışmalara göre tabu oyun tasarımlarını düzenlemeleri beklenir. Ardından oyunlarının son hallerini oluştururlar.

15:15-15:50
Ders Saati: 1

DERS ADI: Akıl Yürütme ve İşlem Oyunu: Kakuro

15:15-15:50
Ders Saati: 1

DERS ADI: Geometrik ve Mekanik Oyunlar: Tangram

15:15-15:50
Ders Saati: 1

DERS ADI: Atölye Çalışması 15-Tabu Oyunu Tasarımlarının Sunumu

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Betül KÜÇÜK DEMİR

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Neşe DOKUMACI SÜTÇÜ

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Tülay ŞENEL ÇORUHLU, Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ÖZTÜRK, Doç. Dr. Betül KÜÇÜK DEMİR, Doç. Dr. Neşe DOKUMACI SÜTÇÜ

DERS KONUSU: Kakuro Oyununun Tanıtımı ve Tasarım İlkeleri

DERS KONUSU: Tangram Oyununun Tanıtımı ve Tasarım İlkeleri

DERS KONUSU: Tabu oyunu tasarımına ilişkin sunumların yapılması ve değerlendirilmesi

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

Kakuro oyunu tanıtılır. Oyunun kapsamına ilişkin detaylar sunulur. Bu oyunun tasarımında dikkat edilecek hususlar açıklanır. Matematik ve fen bilgisi eğitiminden örnekler gösterilerek üzerine tartışmalar yapılır.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

Tangram oyunu tanıtılır. Oyunun kapsamına ilişkin detaylar sunulur. Bu oyunun tasarımında dikkat edilecek hususlar açıklanır. Matematik ve fen bilgisi eğitiminden örnekler gösterilerek üzerine tartışmalar yapılır.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

Tabu tasarım çalışmalarından

sonra gruplar tarafından bu çalışmaların sunulması sağlanır. Her bir grubun sunumu üzerine eğitmenler değerlendirmelerde bulunur. Bu değerlendirmeler sonrasında grupların her biri kendi oyun tasarımları üzerinde düzenlemeler yapar.

16:00-16:35
Ders Saati: 1

DERS ADI:

16:00-16:35
Ders Saati: 1

DERS ADI:

16:00-16:35
Ders Saati: 1

DERS ADI: Sertifika Töreni & Kapanış

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ÖZTÜRK

DERS KONUSU:

DERS KONUSU:

DERS KONUSU: Etkinliğe ilişkin katılımcıların ve eğitmenlerin değerlendirmeleri

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Etkinliğin kapanış programında katılımcıların ve eğitmenlerin etkinliğe ilişkin dönüt ve önerileri sözlü olarak alınır. Etkinlik hakkında genel bir değerlendirme yapılır.

Toplam Ders Sayısı=8

Toplam Ders Sayısı=8

Toplam Ders Sayısı=9

Menüyü Kapat