Etkinlik Programı
SAAT/GÜN |
1. GÜN |
SAAT/GÜN |
2. GÜN |
SAAT/GÜN |
3. GÜN |
09:00- 09:45 |
DERS ADI: Açılış ve Tanışma |
09:00- 09:45 |
DERS ADI: Proje Konusuna İlişkin Literatür Taraması |
09:00-09:45 |
DERS ADI: Projenin İş-Zaman Çizelgesi ve Risk Yönetimi |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ÖZTÜRK |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Bülent GÜVEN |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Asım KADIOĞLU |
|||
DERS KONUSU: Sağ baştan sayarak tanışma etkinliği |
DERS KONUSU: Proje konularına yönelik literatür taramasında dikkat edilecek hususlar |
DERS KONUSU: Proje iş-zaman çizelgesi ile risk yönetimi çizelgesinin doldurulması |
|||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcıların birbirini tanımaları amacıyla isimlerini söylemeleri istenir. Ardından her bir katılımcının isimlerine göre alfabetik olarak kaçıncı sırada olduklarını tahmin etmeleri beklenir. Bu tahminlerini bir kâğıda yazarak ekrandan göstermeleri sağlanır ve kaçıncı sırada olduklarına ilişkin tahminleri kontrol edilir. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Proje konusuna yönelik literatür taramasının amaçları anlatılır. Literatür taraması yapılabilecek arama kanalları/internet adresleri ve veri tabanları hakkında bilgi verilir. Literatürün taranmasında anahtar kelimelerin önemi ifade edilir. Bu anahtar kelimeler üzerinden tarama yapılırken dikkat edilmesi gerekenler üzerinde durulur. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Proje önerisinde yer alan iş-zaman çizelgesinin ne olduğu ve kullanım amaçları ile ilgili açıklamalarda bulunulur. İş-zaman çizelgesini geliştirme sürecinden bahsedilir. Her bir iş paketinin başarı ölçütlerinin neler olabileceği üzerine örneklendirerek açıklamalarda bulunulur. Risk, risk türleri ve risk yönetimine ilişkin tanım ve açıklamalar yapılır. Proje risk yönetimi süreçlerine ilişkin bilgilendirmeler yapılır. |
|||
10:00-10:45 |
DERS ADI: Proje ve Bileşenleri |
10:00-10:45 |
DERS ADI: Atölye Çalışması 3-Literatür Taraması ve Özgür Değer Yazımı |
10:00-10:45 |
DERS ADI: Atölye Çalışması 8-İş Zaman Çizelgesi-Risk Yönetimi Yazımı |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Tülay Şenel ÇORUHLU |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Bülent GÜVEN, Doç. Dr. Sibel ER NAS, Doç. Dr. Arzu KİRMAN BİLGİN, Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ÖZTÜRK |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Asım KADIOĞLU, Doç. Dr. Tülay ŞENEL ÇORUHLU, Doç. Dr. Sibel ER NAS, Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ÖZTÜRK |
|||
DERS KONUSU: Proje özellikleri ve proje döngüsü |
DERS KONUSU: Proje önerileri için literatür taraması ve özgün değer yazımına ilişkin uygulamalar |
DERS KONUSU: Proje önerileri için iş-zaman çizelgesinin oluşturulması ve risk yönetiminin yazımına ilişkin uygulamalar |
|||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Proje fikrini değerlendirilmesi, projenin planlanması, projenin finansmanı, projenin uygulanması ve izlenmesi, proje raporunun yazılması ve proje sonuçlarının paylaşılması ile ilgili süreçler açıklanır. Proje döngüsünün yönetimine ilişkin detaylar sunulur. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Her bir projenin dayandığı anahtar kelimeleri belirlemeleri istenir. Anahtar kelimelerine ilişkin literatür taraması yapmaları beklenir. Bunun üzerine özgün değer üzerine ön çalışmalar yapılarak eğitmenler eşliğinde tartışmalar gerçekleştirilir. Bu tartışmalar sonrasında özgün değer için yapılan çalışmalara eğitmenler yön verir. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Gruplardan proje önerilerindeki amaç ve hedeflerine ulaşmak için gerekli iş paketlerini oluşturmaları istenir. Bunun üzerine belirdikleri iş-paketlerini eğitmenlerle netleştirmeleri sağlanır. İş paketlerine yönelik başarı ölçütlerinin yazımı ve bu ölçütler üzerine tartışmalar yapılır. Projelerinin amaç ve hedeflerine ulaşırken risklerin neler olabileceği ve bunların üstesinden nasıl gelebilecekleri üzerine tartışmalarda bulunarak bu kısım ile ilgili açıklamalarını yazmaları beklenir. Bu süreçte hem iş paketleri hem de riskler ile başarı ölçütlerinin eğitmenler tarafından okunması ve eğitmenlerin dönütleri çerçevesinde düzeltmelerin yapılması sağlanır. |
|||
11:00-11:45 |
DERS ADI: TÜBİTAK ARDEB Projelerinin Tanıtımı |
11:00-11:45 |
DERS ADI: Atölye Çalışması 4-Özgün Değer Yazımı |
11:00-11:45 |
DERS ADI: Projenin Bütçe ve Gerekçesi |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Tülay Şenel ÇORUHLU |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Bülent GÜVEN, Doç. Dr. Sibel ER NAS, Doç. Dr. Tülay ŞENEL ÇORUHLU, Doç. Dr. Arzu KİRMAN BİLGİN |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Asım KADIOĞLU |
|||
DERS KONUSU: TÜBİTAK ARDEB projelerinin tanıtımı |
DERS KONUSU: Proje önerileri için özgün değer yazımına ilişkin uygulamalar |
DERS KONUSU: Proje bütçesinin önemi ve hazırlanması, proje bütçe kalemleri, proje bütçesi oluşturulurken dikkat edilecek hususlar ve proje bütçesi oluşturulurken yapılan hatalar |
|||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: TÜBİTAK ARDEB projeleri genel olarak tanıtılır. Bu projelerin başvuru dönemleri ve koşulları anlatılır. TÜBİTAK Araştırma Veri tabanları (ARBİS, TARABİS, PYS, PTS) ile ilgili bilgiler verilir. Projelerin yaygın iade nedenleri üzerinde durulur. Proje başvurularının kabulü için kritik noktalar açıklanır. Eğitmenlerin proje başvuru ve iade durumları ile kabul edilen projelerindeki başarılarına elde etmede izledikleri stratejilerine ilişkin deneyimlerini paylaşır. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Her bir grubun proje konularına bağlı olarak belirledikleri amaç ve hedeflerini dikkate alarak proje önerileri için özgün değeri yazmaları istenir. Özgün değeri yazmaları sonrasında eğitmenlerin eşliğinde tartışmalar yapılır. Bu tartışmalar ile proje önerilerinin özgün değerlerindeki eksiklikler üzerine bir farkındalık oluşturulur ve katılımcılar buna ilişkin proje önerilerindeki özgün değerlerinde düzenlemeler yapar. Soru-cevap eşliğinde tartışmalar yapılır. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Proje bütçe kalemleri, insan kaynakları personel giderleri, seyahat giderleri, ekipman ve malzeme ve teknik donanım giderleri, idari giderlerinin nasıl belirtileceği ve bunlara ilişkin gerekçelerin nasıl sunulacağı açıklanır. Ayrıca proje bütçesi oluşturulurken dikkat edilecek hususlar detaylı bir şekilde anlatılır. Proje bütçesini oluşturmada yapılan genel hatalar üzerinde durulur. |
|||
12:00-12:45 |
DERS ADI: TÜBİTAK 1001 Proje Öneri Formunun Tanıtımı |
12:00-12:45 |
DERS ADI: Proje Yönteminin Yazımı 1 |
12:00-12:45 |
DERS ADI: Atölye Çalışması 9- Proje Bütçe ve Gerekçesi Yazımı |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ÖZTÜRK |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Adnan BAKİ |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Asım KADIOĞLU, Doç. Dr. Sibel ER NAS, Doç. Dr. Tülay ŞENEL ÇORUHLU, Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ÖZTÜRK |
|||
DERS KONUSU: TÜBİTAK 1001 proje öneri formuna ait içeriğin tanıtımı |
DERS KONUSU: Proje önerileri için yöntem belirleme, desen seçimi, nicel ve nitel yaklaşımların kullanımı, evren ve örneklemin belirlenmesi |
DERS KONUSU: Proje önerisi için bütçe ve gerekçesi yazımına ilişkin uygulamalar |
|||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Proje öneri formunda yer alan başlıklar ve bu başlıklar altına yazılması gerekenler genel olarak açıklanır. Örnek bir proje öneri formu katılımcılarla paylaşılır. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Proje önerilerinin yöntem kısmında yer alan alt başlıklar ifade edilerek içeriği hakkında bilgi verilir. Sosyal bilimler araştırmalarında kullanılan yöntemler açıklanır. Evren ve örneklem kavramları ile katılımcı seçimlerinde örnekleme yöntemlerinden anlatılır. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Proje önerilerinde bütçenin detaylarının belirlenmesi ve ilgili bütçe kalemlerine yönelik gerekçelerin yazılması istenir. Eğitmenler tarafından projelerde bütçe ve gerekçelerinin tutarlı olması gerektiği konusunda bilgilendirmeler ile gerekli yönlendirmeler yapılır. |
|||
14:00-14:45 |
DERS ADI: Proje Konusunu Belirleme |
|
DERS ADI: Proje Yönteminin Yazımı 2 |
14:00-14:45 |
DERS ADI: Yaygın Etki |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ÖZTÜRK |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Adnan BAKİ |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Tülay ŞENEL ÇORUHLU |
|||
DERS KONUSU: Proje konusunu belirlemede dikkat edilecek hususlar |
DERS KONUSU: Proje önerilerinde veri toplama, veri toplama araçlarının tanıtımı, veri toplama ve analiz süreci, geçerlik-güvenirlik çalışmaları |
DERS KONUSU: Yaygın etki, yaygın etki oluşturulurken dikkat edilmesi gereken hususlar ve araştırma önerisinde yer alan yaygın etki tablosunun oluşturulması |
|||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Projenin oluşumunu sağlamada ilk adım olan nitelendirilebilecek konu seçiminin önemi üzerinde durulur. Konu seçiminde dikkat edilen hususlar ayrıntılı bir şekilde anlatılır. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Araştırma deseni ile amaç arasındaki ilişki üzerinde durulur. Veri toplama ve analiz sürecinin detayları açıklanır. Araştırma sürecinin açık ve anlaşılır bir şekilde ifade edilmesi için dikkat edilecek hususlar anlatılır. Araştırmanın geçerliği ve güvenirliği ile veri toplama araçlarına yönelik açıklamalarda bulunulur. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Yaygın etki kavramı tanımlanır ve yaygın etki yazılırken dikkat edilmesi gereken hususlar açıklanır. Desteklenmiş TÜBİTAK proje önerilerinden yaygın etki kısımları ile ilgili örnekler gösterilir. Ayrıca önerilerdeki yaygın etkiler üzerine tartışılır. Çıktı türlerinin bilimsel/akademik çıktılar, ekonomik/ticari/sosyal çıktılar ile araştırmacı yetiştirilmesi ve yeni proje(ler) oluşturulmasına yönelik çıktılar konusunda açıklamalar yapılır. |
|||
15:00-15:45 |
DERS ADI: Atölye Çalışması 1-Konu Seçimi |
|
DERS ADI: Proje Yönteminin Yazımı 3 |
15:00-15:45 |
DERS ADI: Atölye Çalışması 10- Projede Yaygın Etkinin Yazımı |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Bülent GÜVEN, Doç. Dr. Tülay ŞENEL ÇORUHLU, Doç. Dr. Arzu KİRMAN BİLGİN, Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ÖZTÜRK |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Sibel ER NAS |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Asım KADIOĞLU, Doç. Dr. Sibel ER NAS, Doç. Dr. Tülay ŞENEL ÇORUHLU, Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ÖZTÜRK |
|||
DERS KONUSU: Proje önerileri için konu seçimi uygulamaları |
DERS KONUSU: Proje önerisi için yöntem kısmında dikkat edilmesi gereken hususlar |
DERS KONUSU: Proje önerileri için yaygın etki yazımına ilişkin uygulamalar |
|||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Her bir gruptan proje önerisi için alanlarına uygun bir konu belirlemeleri istenir. Konularına ilişkin fikirler zihinlerinde oluştuktan sonra tartışmalar yapılarak eğitmenlerin rehberlerinde konulara karar verilir. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Desteklenmeyen ya da geliştirilmesi istenen proje önerilerinde yöntem kısmında yapılan hatalar ya da eksiklikler üzerinde durulur. Bu hataların düzeltilmesi ve eksikliklerin giderilmesine ilişkin tartışmalar yapılır. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Proje önerilerinde yaygın etki yazımı üzerine grupların çalışması istenir. Yaygın etki yazımında dikkat edilmesi gereken hususlar hakkında gruplara ilgili eğitmenler tarafından örnekler aracılığıyla bilgilendirilme yapılır. Gruplar proje önerisindeki yaygın etki kısmını yazarak eğitmenle birlikte bunlar üzerine tartışmalar yapması sağlanır. |
|||
16:00-16:45 |
DERS ADI: Projenin Amaç ve Hedeflerini Belirleme |
|
DERS ADI: Atölye Çalışması 5- Proje Önerilerinde Yöntem Yazımı 1 |
16:00-16:45 |
DERS ADI: Proje Önerilerinin Sunulması ve Değerlendirilmesi 1 |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Arzu KİRMAN BİLGİN |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Adnan BAKİ, Prof. Dr. Bülent GÜVEN, Doç. Dr. Sibel ER NAS, Doç. Dr. Arzu KİRMAN BİLGİN |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Asım KADIOĞLU, Doç. Dr. Sibel ER NAS, Doç. Dr. Tülay ŞENEL ÇORUHLU, Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ÖZTÜRK |
|||
DERS KONUSU: Projenin amaç ve hedeflerinin yazımı ve buna ilişkin dikkat edilecek hususlar |
DERS KONUSU: Proje önerileri için yöntem yazımına ilişkin uygulamalar |
DERS KONUSU: Proje önerilerinin sunulması ve değerlendirilmesi |
|||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Proje önerilerinde yer alan amaç ve hedeflerin özellikleri üzerinde durulur. Amaç ve hedefler yazılırken nelere dikkat edilmesi gerektiğine ilişkin açıklamalar yapılır. Bir proje örneği üzerinden amaç ve hedefleri katılımcılara sunulur.
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Grupların belirledikleri proje konuları doğrultusunda amaç ve hedeflerine ulaşmak için uygun yöntemi belirlemeleri istenir. Proje konularının özelinde açıklamalara yer vererek projelerinin yöntem kısmını yazmaları beklenir. Ayrıca projenin araştırma sürecinin nasıl yürütüleceğine yönelik süreci yansıtmaları istenir. Yöntem kısmının yazımı esnasında her bir grubun başında bir eğitmen olmak üzere rehberlik yapılır. Bu kısımla ilgili eğitmenler tarafından gerekli dönütler ve düzenleme önerilerinde bulunulur. Bu dönütler ve düzeltme önerileri doğrultusunda grupların proje önerilerinin yöntem kısmını yeniden gözden geçirmeleri sağlanır. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Ders kapsamında iki grup sunularını yapar. Sunularını tamamlayan gruplara proje önerileri konusunda sorular yöneltilir. Sunumlarda panel yönetimi kurularak projeleri değerlendirme süreci gerçekleştirilir. TÜBİTAK proje değerlendirme kriterleri dikkate alınarak gerekli değerlendirmeler yapılır. |
|||
17:00-17:45 |
DERS ADI: Projede Özgün Değer |
|
DERS ADI: Atölye Çalışması 6- Proje Önerilerinde Yöntem Yazımı 2 |
17:00-17:45 |
DERS ADI: Proje Önerilerinin Sunulması ve Değerlendirilmesi 2 |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Bülent GÜVEN
|
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Adnan BAKİ, Prof. Dr. Bülent GÜVEN, Doç. Dr. Sibel ER NAS, Doç. Dr. Arzu KİRMAN BİLGİN |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Asım KADIOĞLU, Doç. Dr. Sibel ER NAS, Doç. Dr. Tülay ŞENEL ÇORUHLU, Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ÖZTÜRK |
|||
DERS KONUSU: Proje önerisinde özgün değer ve özgün değerin yazımına ilişkin hususlar |
DERS KONUSU: Proje önerileri için yöntem kısmının alt başlıklarına ait açıklamaların yazımına ilişkin uygulamalar |
DERS KONUSU: Proje önerilerinin sunulması ve değerlendirilmesi |
|||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Özgün değer kavramı açıklanır. Proje önerisi için özgün değer yazımında dikkat edilmesi gereken hususlar üzerinde durulur. Önceki dönemlerde desteklenen TÜBİTAK proje önerilerinin özgün değer kısımlarından katılımcılara bir örnek sunulur. Bu proje önerisi örneğindeki özgün değer tartışılır. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Proje önerisinin yöntem kısmındaki alt başlıkların ilgili olduğu örneklem, veri toplama aracı ve veri analizine ilişkin açıklamaları yazmaları istenir. Bu açıklamalarda kendi projelerinin amaç ve hedeflerine uygunluğu ile ilgili açıklamaların önerinin ilgili kısmında yer almasını sağlanır. Bu süreçte eğitmenler rehber olarak gerekli düzeltme önerilerini verir. Bu düzeltme önerilerine uygun olarak grupların proje önerilerinde değişiklikler yapması beklenir. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Ders kapsamında iki grup sunularını yapar. Sunularını tamamlayan gruplara proje önerileri konusunda sorular yöneltilir. Sunumlarda panel yönetimi kurularak projeleri değerlendirme süreci gerçekleştirilir. TÜBİTAK proje değerlendirme kriterleri dikkate alınarak gerekli değerlendirmeler yapılır. |
|||
18:00-18:45 |
DERS ADI: Atölye Çalışması 2-Amaç ve Hedeflerin Yazımı |
|
DERS ADI: Atölye Çalışması 7-Projenin Yöntem Kısmının Sunumu |
18:00-18:45 |
DERS ADI: Sertifika Töreni & Kapanış |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Bülent GÜVEN, Doç. Dr. Tülay ŞENEL ÇORUHLU, Doç. Dr. Arzu KİRMAN BİLGİN, Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ÖZTÜRK |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Adnan BAKİ, Prof. Dr. Bülent GÜVEN, Doç. Dr. Sibel ER NAS, Doç. Dr. Arzu KİRMAN BİLGİN |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ÖZTÜRK |
|||
DERS KONUSU: Proje önerileri için amaç ve hedeflerin yazımına ilişkin uygulamalar |
DERS KONUSU: Proje önerisinin yöntemine ilişkin sunumların yapılması ve değerlendirilmesi |
DERS KONUSU: Etkinliğe ilişkin katılımcıların ve eğitmenlerin değerlendirmeleri |
|||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Belirlenen konular çerçevesinde gruplardan projelerine ilişkin amaç ve hedefleri yazmaları istenir. Bu süreçte her bir grup yazdığı amaç ve hedefler eğitmenler tarafından değerlendirilir. Bu değerlendirmeler sonrasında eğitmenler gerekli dönüt ve düzenleme önerilerini her bir gruba iletir. Bunlara ilişkin düzenlemelerin gruplar tarafından yapılması sağlanır. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Proje önerisindeki yöntem kısmının bütün alt başlıkları ile ilgili açıklamaların gruplar tarafından yapılması sonrasında yöntem kısmı ile ilgili yazdıklarını sunmaları istenir. Her bir grubun sunumu üzerine eğitmenler değerlendirmelerde bulunur. Bu değerlendirmeler sonrasında grupların her biri proje önerilerinde ilgili düzenlemeleri yapar. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Etkinliğin kapanış programında katılımcıların ve eğitmenlerin etkinliğe ilişkin dönüt ve önerileri sözlü olarak alınır. Etkinlik hakkında genel bir değerlendirme yapılır. |
|||
Toplam Ders Sayısı=9 |
Toplam Ders Sayısı=9 |
Toplam Ders Sayısı=9 |